Felanmälan

Hyresgästens ansvar:

  • Byte av lampor, t.ex. i ugn, kylskåp och lysrör ovanför diskbänken. När du byter lysrör är det viktigt att du även byter glimtändare.
  • Byte av trasiga säkringar i proppskåp.
  • Rensa vattenlås under tvättställ i badrum
  • Rengöring av filter över spis
  • Rengöring av dräneringshål i kylen (det lilla hålet längst in i kylen).
  • Hyr du även en parkeringsplats, en balkong eller uteplats så ansvarar du själv för att skotta dessa ytor.

Exempel på vad du kan felanmäla till oss:

  • Om det är något fel på kyl/frys
  • Om det är en kran som har börjat droppa
  • Element som behöver luftas
  • Ett eluttag har gått sönder/lossna

Är det för kallt/varmt i din lägenhet?

Här kan du läsa mer information om din bostad och vad du kan göra för att det ska bli bättre:

Lägenheten

Felanmälan görs i första hand via Mina sidor men det går också att göra felanmälan via telefon.
Måndag-fredag mellan kl. 07-09 på telefonnr; 0143-41 35 00

Akuta fel

För alla områden vid akuta fall vardagar mellan kl. 07-12 kontaktas huvudkontoret på telefonnr: 0143-41 35 00.
Efter våra öppettider, kvällar och helger kontaktas fastighetsjouren på telefonnr: 0143-41 35 01.
Exempel på akuta fel:

  • Vattenläcka
  • Stopp i toaletten (om du bara har en)
  • Strömavbrott

Felanmälan gällande bredband, TV, telefoni

Vid ev fel på sändningen av de fria kanalerna ska detta felanmälas till Tele 2 på telefonnummer 90 222. Innan man ringer ska man ha säkerhetsställt att ens TV fungerar som den ska. Prova den gärna i ett annat uttag. När felanmälan till Tele 2 har gjorts önskar vi även att man meddelar oss detta, antingen via e-post (info@vfab.se ) eller telefon; 0143-41 35 00 (mellan kl:10.00-12.00)